„HA MEGGYŐZŐ VAGYOK, ÉS MÉG TERMÉKMINTÁT IS TUDOK MUTATNI, ÉN KAPOM MEG A MUNKÁT.“

Vevői tanácsadás témában interjúalanyunk Thomas Frühwirth

Thomas Frühwirth jó hangulatban vár bennünket Illingen-schützingeni műhelyének ajtaja előtt. Miután átvezet minket a 300 m2-es műhelyen, bemutatja nekünk a 80 m2-en elterülő kiállítótermeket és irodákat. A lakatosmester 1998-ban alapította a céget, ma három főállású alkalmazottja van. A Frühwirth GmbH széleskörű szolgáltatásokat kínál: a tanácsadástól kezdve az előzetes terveken és az építési engedély intézésén át az „utolsó csavarig“ mindent.
Frühwirth úr, milyen összetételű a törzsvásárlói köre?

Változó. Kb. 70%-ban magánemberek, 30%-ban cégek. Függ ez attól, hogy ha az ipar jól fejlődik, akkor onnan több a megbízás. Pillanatnyilag több a magánjellegű megkeresés.

Milyen „boxok“ ezek, amik itt állnak a kiállítóteremben?

Ipari tisztító-, ill. zsírtalanító kosarak. Mi nemcsak előtetőket, erkélyeket, korlátokat, lépcsőket, kapukat és kerítéseket gyártunk, hanem ilyen munkákat is vállalunk ipari vásárlók számára.

"Én csak annyira tudok rugalmas lenni, amennyire a szállítóm is az."

Mi jellemzi Ön szerint a jó szállítót?

Én csak annyira tudok rugalmas lenni, amennyire a szállítóm is az. Korrekt szállítási határidőkre van szükségem – és megfelelő tanácsadásra.

Mit értékel a MEVACO-ban?

Hogy az árakat és a szállítási határidőket bármikor le tudom kérdezni, az online shopon keresztül akár a nap 24 órájában. Hihetetlen nagy segítséget jelent, hogy ezt esténként is megtehetem.

Tudják az Ön vevői előre, hogy mit szeretnének? Mennyire jó képzelőerővel rendelkeznek a vásárlói?

Ez életkortól függ. Néhány vevőm előre tájékozódik az Internetről, mások először inkább tanácsot kérnek. Azok számára, akiknek nem olyan nagy a képzelőerejük, megmutatjuk ezeket a képeket. (Saját készítésű fotóalbumot mutat „előtte-utána“ képekkel, ill. a tabletjét, amelyen képek százait mentette el.)

A MEVACO katalógusból is szokott ábrákat mutatni?

Tulajdonképpen csak a katalógus elején lévő képeket, vagyis az alkalmazásokat. A termékek részletes képeit csak ritkán mutatom meg.

Napi munkája során mennyi időt vesz igénybe a tanácsadás?

Projektenként gyorsan összejön az egy-három óra, ami gyakran több találkozóból áll össze. A vevők először csak bejönnek, megnézik a bemutatótermet, azt követően keresem fel én őket.

Igénylik a vevői a tanácsadást?

Igen, nagyon is. Sőt, külön kérik. Ezért jönnek el hozzám.

Szeret tanácsot adni?

Igen, ez fekszik nekem. Tetszik, ha a vevővel közösen találjuk meg a megoldást. Néha előre is dolgozom, és készítek a vevőnek pl. egy oszlopminát, hogy jobban el tudja képzelni.

Hogyan és milyen eszközökkel ad tanácsot vevőinek?

A termékmintáktól kezdve a saját fotóalbumomon és tabletemen át a saját készítésű mintákig tart a repertoár. Van kb. 30 saját készítésű, mérethű, valódi korlátbetét-mintám, amelyek nagyjából egy m2 nagyságúak. Ezeket magammal viszem a vevőkhöz és felállítom pl. az erkélyen. Így sokkal jobban el tudják képzelni a kész korlátot. És persze van egy csomó szállítói mintám is. Mintát mutatni a legjobb.

Milyen gyakran és a tanácsadás mely részében alkalmaz a meggyőzéshez eredeti termékmintákat?

Változó. Először az alapanyagot kell eldönteni, hogy pl. üveg, fém vagy trespa legyen, a részletek csak ezután következnek.

Milyen gyakran nyomtatja ki a MEVACO 1:1 arányú termékrajzait?

Eddig még egyáltalán nem éltem ezzel a lehetőséggel, először saját magam szeretném megismerni. Még az App-ot is le kell töltenem hozzá. Csak tegnap teszteltem először az online shopot egy rendelés során, és teljesen odavoltam tőle. Kitűnően működött. Lenyűgözött.

"Csak tegnap teszteltem először az online shopot egy rendelés során, és teljesen odavoltam tőle."

Nyert már el azért megbízást, mert tudott mutatni eredeti mintákat és a konkurenciája nem?

Igen. Ha meggyőző vagyok, és még termékmintát is tudok mutatni, én kapom meg a munkát. Sőt, még színes mintákat is készítettem a vevőim számára.

Mire büszke a munkája során?

„Arra, hogy a vevőimmel közösen találjuk meg a megoldást. Szeretem, ha a megrendelőkkel együtt tisztázzuk még a legapróbb részleteket is. Egyszer például egy ipari megrendelő számára először csak egy kisebb szériát készítettünk, amiből aztán 2.000 darab lett.“