„Ő az én vevőm – érte dolgozom minden nap“

Bepillantunk a kulisszák mögé: Mérleget vonnak a MISSION EINFACH útraindítói

2013-ban indult útjára a MEVACO egészen különös akciója, a MISSION EGYSZERŰBB. Amit a fémfeldolgozó szakmában egyszerű reklámkampánynak terveztek, izgalmas találkozásokhoz vezetett olyan emberekkel, akikért a MEVACO nap mint nap dolgozik. Szerettük volna megtudni, milyen tapasztalatai voltak a missziónak a MEVACO-nál, így a vállalat ügyvezetőjét, Stephan Geigert, az értékesítési és kommunikációs vezetőt, Ägidius Jungot, illetve Kristin Fleer marketingmunkatársat kérdeztük.
Mi változott meg Önöknél a MISSION EGYSZERŰBB hatására?

Ägidius Jung: Régebben a tárgyalótermeinkben építészettel kapcsolatos képek függtek. Ma olyan emberek portréi, akikkel interjúink során találkoztunk. Ez hatással volt minden kirendeltségünkre. Ha az ember ránéz a fotókon ábrázolt emberek arcára, és tudja, „ő az én vevőm – érte dolgozom minden nap“ – nos, az megváltoztat valamit az ember tudatalattijában.

Kristin Fleer: Sokkal inkább előtérbe került a vevőink érdeke. Munkánkat a vásárlói előnyök szolgálatába állítottuk.

Sokkal inkább előtérbe került a vevőink érdeke.

Stephan Geiger: Régebben, mondhatni, szerelmesek voltunk a termékeinkbe. Mindig csak arról beszéltünk, mit tudunk, és hogy egy adott alkalmazás milyen jól mutat. A kampányunk során azonban sokkal inkább a vevőink felé fordultunk, aminek természetesen a vállalaton belül is hatása volt. Napi rendszerességé vált, hogy kilépünk termékeink templomából és napi szinten kommunikálunk a partnereinkkel. Ez egy olyan fontos pont, ami elnyerte a vevők tetszését: Megmutatjuk, hogy valóban együtt akarunk dolgozni, és hogy mindezt egyszerűen szeretnénk tenni.

A vevők válaszai az interjúk során valóban elhangzottak?

Ägidius Jung: Partnereink mindennemű ráhangolás nélkül kezdtek el a MEVACO-ról beszélni. (Nevet.) Tanúsíthatom, hiszen jelen voltam minden estén, amit a vevőkkel töltöttünk. Volt dicséret, és természetesen itt-ott kritika is, de amit a portrék alatt feliratként olvasnak, az eredetiben is úgy szólt, anélkül, hogy a partnereink szájába adtuk volna a mondatokat. Számomra ez azt mutatta meg, hogy jó úton járunk.

Min fognak változtatni a jövőben a kampány során?

Ägidius Jung: Igazán sajnálom, hogy eddig csak környékbeli partnereket tudtunk interjúra hívni. Számomra fontos lenne, hogy Németországon kívül is bemutassunk olyan szakembereket, akiknek nevük van. Ebből lehetne arra következtetni, hogy valóban európai méretű vállalat vagyunk.

Számomra ez azt mutatta meg, hogy jó úton járunk.

Tervezik a MISSION EGYSZERŰBB 3.0-t is?

Ägidius Jung: Nem állunk meg, megyünk tovább a megkezdett úton. Továbbra is változásokat tervezünk, még inkább azok felé az emberek felé fogunk fordulni, akikért végül is minden teszünk.

Stephan Geiger: A hitvallásunk ugyanaz marad.

Ägidius Jung: Fontos, hogy a vevő érezze, nem szállunk el magunktól, „ismerünk téged, a te nyelvedet beszéljük, és megértünk téged.“

Kristin Fleer: Megértünk és meg akarunk érteni téged. Még ha elő is fordul, hogy a dolgok számunkra elsőre néha érthetetlennek tűnnek, megvan bennünk az igény arra nézve, hogy kitaláljuk, miről is lehet szó. Egyszerűen utánajárunk a dolgoknak.

Adódott olyan a kampány során, ami egészen meglepte Önöket, amire egyáltalán nem számítottak?

Stephan Geiger: Számomra egészen meglepő volt, hogy már az első törzsasztal résztvevői rögtön hajlandóak voltak együttműködni – és a későbbiek során is nagy intenzitással vettek részt a találkozókon. Ezt igazán említésre méltónak találom.

MISSION EGYSZERŰBB

A MISSION EGYSZERŰBB reklámkampányban, amelyet a MEVACO a fémfeldolgozók körében indította útjára, az interjúk során vevők kapnak szót, róluk műhelyükben fotók is készülnek. A partnerek törzsasztalnál találkoznak, és gondolkodnak együtt a MEVACO-val.

Oldal elejére